Personalsamarbeid

Personalet er det viktigste i en barnehage.

Kvalitet i barnehagen avhenger av et personale som har varme,engasjement og avsarlighet i sitt arbeid med både små og store i barnehagen.

Hvordan barn oppfatter seg selv gjenspeilse i hvem vi er i møtet med barnet. Hva vi syntes om barnet speiles gjennom hvordan vår mimikk, kroppsspråk og ord møter dem. Hjerneforskeren Allan Schore har forsket  på hvilken betydning omsorg har for barnets evne til læring og der kom det frem at det var avgjørende med gode og nære relasjoner til de ansatte i barnehagen.

Vi bør møte barna med varme og egasjement. Det handler om viktigheten av å være lyttende og tilstedeværende voksne i barnas liv

Vi skal i samarbeid med foreldrene hjelpe barna til å bli den beste versjonen av seg selv!