Endring av åpningstid til 08.30 - 15.00

Endring av åpningstid til 08.30 -15.00 gjeldende fra onsdag 14.april.

Barnehagene har nå fått ny revidert nasjonal veileder om smittevern for drift av barnehager. Det er gjort ytterligere skjerpinger på rødt nivå som fører tll enda større utfordringer for å få til en forsvarlig drift, ivaretakelse av barns beste og ivaretakelse av de ansatte.

Dette medfører at kommunen dessverre må redusere åpningstiden med en time. Ny åpningstid blir fra

kl. 08.30 - 15.00. Den nye åpningstiden blir gjeldende fra onsdag 14.04.21 og så lenge barnehagen driftes på rødt tiltaksnivå.

Dersom det er helt nødvendig med en åpningstid utover 08.30 - 15.00, må det søkes om dette på eget søknadsskjema. Dette gjelder barn med særlige behov og barn med foreldre av samfunnskritiske yrker. De som allerede har fått innvilget utvidet åpningstid trenger ikke å søke på nytt.